Aplikacja Freenow wprowadza pilotażowo w Warszawie usługę zamówienia taksówki przyjaznej zwierzętom domowym.
„Z najnowszego Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że więcej Polaków posiada psa lub kota, niż własne dzieci. Ponad połowa Polaków ma w domu własnego pupila i z roku na rok odsetek ten się zwiększa” – zauważają pracownicy Freenow.
Platforma ułatwia właścicielom małych zwierząt domowych podróżowanie po mieście udostępniając opcję Pets, widoczną dla użytkowników w Warszawie na głównym ekranie aplikacji. Zamówienia z opcji Pets trafiają do kierowców, którzy wyrazili zgodę na przewożenie pasażerów z małymi zwierzętami. Udostępniając pilotaż usługi Pets na głównym ekranie dla warszawskich posiadaczy pupili, freenow zamierza sprawdzić jej popularność i potencjalnie rozwinąć ją na kolejne polskie lokalizacje. Ceny za przejazd w usłudze Pets są zbliżone do cennika w usłudze Comfort.
– Przypominamy także o odpowiednim przewożeniu małych zwierząt w przeznaczonych do tego transporterach, aby zwierzę mogło podróżować bezpiecznie i nie zakłócało uwagi kierowcy podczas jazdy – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Freenow w Polsce.
Z okazji minionego Dnia Psa obchodzonego 1 lipca w Polsce, Freenow zamierza przekazać na cele statutowe Fundacji Przyjaciele Palucha zarobek ze wszystkich przejazdów w opcji Pets, które odbędą się 4 lipca. Fundacja działa przy Schronisku na Paluchu, otacza opieką chore i bezdomne zwierzęta, które nie mogą przebywać w schronisku ze względu na stan zdrowia.
W Warszawie i kilku innych polskich lokalizacjach (np. w Poznaniu), mieszkańcy mogą spotkać na mieście taksówki w pełni oklejone w pieskowe wzory, które oprócz wożenia na co dzień pasażerów, pomagają w transporcie karmy dla schroniska w akcjach organizowanych przez Freenow.