W sobotę, 10 września, kierowcy pojadą przebudowanym fragmentem Kondratowicza. Dzień później na trasy wrócą tam autobusy komunikacji miejskiej.
Na ul. Kondratowicza zmieni się system parkowania, zwiększy się też przepustowość trasy. Drogowcy budują sygnalizacje świetlne na pięciu przejściach oraz remontują chodniki. Cykliści wkrótce będą mogli poruszać się nowymi drogami rowerowymi (powstają po obu stronach jezdni). Do 300 drzew, które rosną tam w tej chwili, dołączy 700 nowo zasadzonych. Całość uzupełni montaż nowoczesnego oświetlenia (282 latarni LED). Prace w tym miejscu prowadzą trzy jednostki miejskie: Metro Warszawskie, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich.
Prace zostały podzielone na etapy. Zgodnie z zapowiedziami ul. Kondratowicza zyska częściową przejezdność wraz z otwarciem nowych stacji metra. Wszystko po to, by mieszkańcy mogli do nich bez utrudnień dotrzeć – przede wszystkim autobusami komunikacji miejskiej.
10 września (sobota) o godz. 10 drogowcy otworzą ciąg ulic Kondratowicza-Łabiszyńska nad stacją Bródno. Kierowcy znów będą mogli korzystać z odcinka tej drogi między ul. Rembielińską a Łabiszyńską. Całkowicie przejezdna będzie także ulica Rembielińska.
W kolejnym etapie planowane jest otwarcie gotowej, południowej jezdni ul. Kondratowicza między Łabiszyńską i Chodecką, na której ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Następnie na odcinku od ul. Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, natomiast w pełni przejezdny będzie odcinek od Malborskiej do św. Wincentego.
Harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni ul. Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 r.
Dzień po otwarciu skrzyżowania ul. Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej zmienią się trasy autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego. Od niedzieli, 11 września, od początku kursowania (linie nocne od początku kursowania w nocy z 10 na 11 września) autobusy linii 112, 204, 240, N02, N64 powrócą na trasy podstawowe (sprzed objazdów spowodowanych budową II linii metra), czyli:
· 112: CH Marki – … – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Chomiczówka;
· 204: Os. Derby – … – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Rembielińska – Bartnicza – P. Wysockiego – św. J. Odrowąża – Pożarowa – PKP Praga;
· 240: Marki: Pustelnik – … – Warszawa: Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – Żerań FSO;
· N02: Marysin – … – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Metro Młociny.
· N64: Dw. Centralny – … – rondo Żaba – św. J.Odrowąża – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Marywilska – Choszczówka.
Ponownie uruchomione zostaną przystanki: Rembielińska, Kondratowicza, Suwalska, Bazyliańska, św. Hieronima i Turmoncka.