Zanim nowe odcinki linii M2 zostaną uruchomione, systemy alarmowe muszą zostać podłączone do Centralnej Dyspozytorni Metra Warszawskiego.
Jednym z ostatnich etapów tej modernizacji jest przygotowanie urządzeń, dzięki którym sygnał alarmowy z nowych stacji dotrze do straży pożarnej.Zakończenie budowy 5 stacji metra na odcinku zachodnim i północno-wschodnim planowane jest na wakacje. Jednak zanim wjadą tam pociągi z pasażerami konieczna jest modernizacja Centralnej Dyspozytorni, by miała łączność z nowymi stacjami.
Ostatnio w ramach tych prac na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty podłączone zostały urządzenia transmisji alarmu pożarowego. Firma Gulermak wraz z podwykonawcami zainstalowała w serwerowni certyfikowane centralki transmisji alarmów.
To urządzenia dedykowane nowym stacjom metra. W razie wystąpienia na nich alarmu pożarowego, centralki automatycznie przesyłają sygnał z Centralnej Dyspozytorni do anten zamontowanych na dachu budynku na Kabatach. Dalej alarm trafia wprost do Alarmowego Centrum Odbiorczego odpowiedniej komendy Państwowej Straży Pożarnej
Instalacja tych urządzeń to jeden z ostatnich etapów modernizacji Centralnej Dyspozytorni pod kątem połączenia systemów z odcinkami M2 na Bródnie i Bemowie. Gdy wszystko będzie już gotowe, na ekranach dyspozytorów aktywują się informacje o sytuacji na nowych stacjach i w tunelach.