Pomagają w zakupach, umawiają wizyty lekarskie, realizują recepty, wspierają dzieci w nauce zdalnej, a nawet naprawiają sprzęt komputerowy. Podchorążowie Wojskowej Akademii Technicznej reaktywowali działalność całodobowej infolinii dla mieszkańców Bemowa przebywających w izolacji domowej i na kwarantannie.
Dyżurny Punkt Pomocy WAT funkcjonował wcześniej w okresie od grudnia 2020 r. do czerwca 2021 r. W tym czasie podchorążowie udzielili pomocy ponad 60 osobom. Reaktywowanie Punktu związane jest z aktualną sytuacją epidemiczną. Od 21 stycznia mieszkańcy warszawskiego Bemowa znów mogą liczyć na pomoc podchorążych w robieniu zakupów, nauce zdalnej dzieci (uczniów szkoły podstawowej i średniej), opłacaniu rachunków, umówieniu wizyty u lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza specjalisty oraz w realizacji recept. Studenci WAT organizują też zbiórki żywności dla osób ubogich oraz pomagają w drobnych naprawach sprzętu komputerowego i elektronicznego.
– Jeżeli ktoś ma inną potrzebę, która wymaga wyjścia z domu, a obecna sytuacja spowodowana przez koronawirusa to uniemożliwia, niech nie obawia się do nas zadzwonić. Na pewno otrzyma odpowiednią pomoc i wsparcie – mówi mjr Łukasz Patrejko, zastępca dowódcy 3 Batalionu Szkolnego Wojskowej Akademii Technicznej.
Dyżurny Punkt Pomocy WAT czynny jest przez całą dobę siedem dni w tygodniu i dostępny pod numerem 261 837 805.